Neurológia

Miért érdemes a Flash Clinic neurológiai centrumot választani?

ez Magyarország leginnovatívabb neurológiai centruma
a legfelkészültebb szakemberekkel
egyedülálló felszereltséggel
családias hangulatban
gyönyörűszép környezetben

Ha epilepsziásként vissza szeretné kapni a jogosítványát, gyógyszerszedés mellett, a betegség típusától függően 1-2 év rohammentesség után bátran forduljon hozzánk. Terhességi epilepszia szintén epileptológusaink magasszintű tudását igényli.

Epilepszia- Mi okozza az epilepsziát? Az agysejtek rendellenes tevékenysége. Hátterében korábbi fejsérülés, stroke, agyi fejlődési zavar, rendellenes érképlet, vagy agydaganat is állhat, de legtöbb esetben nincsen külön azonosítható oka. Az epilepszia tünete nemcsak az eszméletvesztéssel és a teljes test görcsrohamával járó úgynevezett grand mal (GM) roham lehet, hanem sokféle, kevésbé egyértelmű tünet is felhívhatja rá a figyelmet: például átmeneti zavartság, egy végtag rángása, vagy csak a beteg rövid elrévedése… Általában az epilepsziás beteg rohamai minden alkalommal azonos típusúak. Diagnózisa: tünetek alapján, és EEG vizsgálattal történik. A legszenzitívebb vizsgálat a 24 órás EEG, mely az alvás során jobban ábrázolódó agyi elektromos tevékenységet regisztrálja és akár az epilepsziás fókuszt is képes lokalizálni. Epilepsziás góc keresés ezenfelül kiegészítő agyi MR vizsgálattal történik. Kezelése elsősorban az epilepszia típusának megfelelően megválasztott gyógyszeres terápia. A kezelőorvos a gyógyszerszedés mellett előforduló rohamok és mellékhatások figyelembevételével változtat az adagoláson, vagy magán a gyógyszeren. Cél a teljes roham mentesség. Rendelőnkben az EEG, 24 órás EEG, és neuropszichológiai vizsgálat, továbbá a gyógyszer rezisztens epilepsziákban sikerrel alkalmazott rTMS kezelés is elérhető.

Mozgászavarok, demencia és memóriazavarok

Parkinson-kór: A  dopamint termelő idegsejtek gyors pusztulásával járó degeneratív idegrendszeri megbetegedés. Jellemző tünete a nyugalmi kézremegés, az akaratlagos mozgások lassulása és az izomtónus fokozódása. Évek alatt görnyedt tartás, széles alapú, csoszogó járás alakul ki, a betegnek instabillá válik mozgása. Nem specifikus tünetek jelezhetik előre, mint például a székrekedéssel, az alvászavar, vagy a depresszió... A neurológus a tünetek alapján diagnosztizál és elsősorban gyógyszeres terápiával kezel. Gyógyszerre nem reagáló esetekben szóba jön mélyagyi stimulációs műtéti megoldás.

Demencia: A memória romlása, az absztrakt gondolkodás károsodásával, esetleg beszédzavarral, vagy személyiségváltozással kísérve. Az idegsejtek pusztulásával járó Alzheimer-kóron kívül számos oka lehet a szellemi hanyatlásnak. Ilyen ok lehet az agyi érrendszeri betegség, érszűkület, alkoholizmus, de sok visszafordítható kóros is van, mint hormonzavarok, cukorbetegség. A diagnózis a tünetek alapján és tesztek segítségével állítható fel, kiegészítő labor- és agyi MR vizsgálattal. Ismert ok esetén oki kezeléssel a demencia megállítható, vagy akár visszafordítható, de a primer demenciáknál, mint az Alzheimer-kórnál is megfelelő terápiával késleltethetők a tünetek.

Perifériás idegbántalmak

Perifériás neuropátia: a végtagok idegkárosodása, mely elsőként a lábakon, lábfejeken jelentkező bizsergéssel, zsibbadással, fájdalommal jár. Az érzékelés tompul, az izmok gyengülnek, következményes fekélyes sebek jelenhetnek meg. A neuropátiák főként cukorbetegség talaján alakulnak ki, de gyógyszer mellékhatásként, immunbetegségek, túlzott alkoholfogyasztás, vitaminhiány, vagy mankózás következtében is előfordulnak. A terápiához a kiváltóokot kell megtalálni. A diagnózishoz az anamnézis, tünetek, laborvizsgálatok és EMG/ENG vizsgálat szükséges. Az oki kezelést kiegészíthetik egyéb módszerek, mint például a TENS (transzkután elektromos idegstimuláció) is.

Mononeuropátia, autonóm neuropátia: egy-egy ideg kóros működése, illetve egy-egy szervet beidegző károsodott ideg is okozhat neuropátiás fájdalmat.

Post-stroke állapotokkal, fejfájással, szédüléssel és neuroimmunológiai betegségekkel kapcsolatban neurológus szakorvosaink mind rendelkezésre állnak.

Post-stroke állapotok: Agyvérzés vagy agyi infarktus utáni bénulások, beszédzavarok kezelésében rendkívül hatékonynak bizonyult az rTMS, kiegészítve a gyógytornát is magába foglaló stroke-rehabilitációval.

Fejfájás: A visszatérő fejfájások különböző típusai a féloldali, lüktető, hányingerrel is járó migrén, a kétoldali halántéktáji tenziós fejfájás, és a ritka, de inkább a szemet érintő cluster típusú fejfájás. Újonnan megjelenő fejfájásoknál neurológiai kivizsgálás javasolt (koponya CT vagy MR vizsgálattal), mivel a panaszok hátterében stroke, sinus-thrombosis, vagy agydaganat is állhat.

Sclerosis Multiplex: olyan neuroimmunológiai betegség, melynek során a szervezet tévedésből idegenként ismeri fel és ezért megtámadja az idegrostokat körülvevő myelinhüvelyt, a szervezet több pontján is. Tünetei változatosak, jellemzően látásromlással, érzészavarral, izommerevséggel, bénulással jár. A diagnózist a neurológiai vizsgálaton felül gerincfolyadék-mintavétel, kiváltott válasz-vizsgálatok, szemészeti vizsgálat és MRI segíti. A gyógyszeres kezelés fizikoterápiával egészíthető ki, melyek segítségével ez a hosszútávú, progresszív folyamat lassítható.